November 12, 2009

~rindunya ngan MAMA: Mimpi mahu JODOHkan aku~


Rindunya pada mama Fird...
Rindu sangat-sangat pulak...
dah dua malam mimpi mama...
tapi mimpi malam tadi lain sikit dari malam sebelumnya...

dalam mimpi tue mama kenalkan dengan seorang perempuan...

perempuan tue agak manis dan bertudung labuh...
kononnya itulah bakal isteri Fird...
tapi dalam mimpi tue, fird tak suka dengan perempuan pilihan mama...
makanya ada DRAMA disebalik mimpi itew yerr...
sebabnya mungkin selera fird berlainan sedikit...
dan Fird tak akan jatuh cinta dengan gadis itu walau alam realiti sekalipun

realitinya mama pernah nak kenalkan gadis nie pada Fird...
budak perempuan nie agak rapat ngan keluarga Fird...
sebab jiran jer...
raya yang lepas abah keluarkan kenyataan bahawa abah sangat suka dengan anak pokcik jiran nie...
tapi serius Fird tak boleh dengan minah nie...

petang nie fird akan pulang ke kampung halaman...
saja jenguk mama, abah dan anak-anak Fird kat Soromban...
adakah mimpi ini akan jadi kenyataan...

adakah ianya benar???tolonglah...xnak!!!!!!!!!!!!!!!!

p/s:xnak kawin lagi. nak kawin umur 35tahun.....

6 comments:

Duke Luce Dell'amore said...

wakakaka...
fird kene kawin paksa..

cakpong!cakpong!

kikiki..

pepandai r kamu elak dr soalan kawen tu k?kikiki..

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

ala...baru 24tahun.....
tak nak kawin....
tolong...tak nak!!!!

jejaka anggun said...

jodoh pertemuan di tgn tuhan

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kalo xnk tu la yg akan jd nak...

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

ayo nie yang mencemaskan nie...

xmuda ke kalo nak kawin nie...
duit pon tarak lagi...
nak bagi makan apa pulk budak perempuan tue nanti...

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

mulut je kot ckp xnak.. tapi pelik la.. nape xnak eyh?? ade kisah ke?? huhu~