November 12, 2009

~Gadis PILIHAN hatiku~

selepas Fird tulis entry yang lepas...
ala tentang mimpi Fird tuew...
kepala Fird terus ligat pikir tentang JODOH taw...
macamanelah JODOH Fird yang telah ditentukan...
gemuk ke?pendek ke?panjang ke?putih ke?
isyhh...tetibe pikir siapa dan ciri2 yang layak untuk menjadi suri dalam rumahtangga Fird...

sebenarnya, Fird nie belum bersedia untuk bercinta...
apatah lagi untuk berKAHWIN...
sebab fird rasa masih muda...tapi ramai kawan masa kat sekolah dan kampus dah kahwin...
ramai sangat...yang terbaru, dua lagi kawan sekolah mahu kawin...
wah cepat betul nikah masa umur 24tahun....
nak elak maksiat katanya...

bagi Fird,
fird nak kahwin umur 35tahun...
masa tuew fird dah ada kete sendiri, umah, ekonomi pasti stabil,
rasanya masa umur tuew paling sesuwai untuk Fird kahwin...
lagi sebelas tahun dari sekarang...
wah, lama tul kan...berkaratlah aku nanti....heheheh....

ntahla, fird belum ada ciri-ciri spesifik untuk isteri...
sebelum nie penahla tiga kali bercinta dan kesemuanya gagal...
hahahahah....
bertunang????mmmm, tak jadi....
kahwin????lagila belum penah merancang....

cuba tengok gambar pompuan-pompuan kat bawah nie...
pompuan-pompuan(wah ayat aku, memang kena penerajang ngan abang2 aku)

diaorg nie sebenarnya, barisan kakak ipar Fird
Kak Fila, Kak Atie dan Kak Omay...
beginilah pilihan abang-abang Fird...
cantik ke????okla.....

tapi bekas awek fird sebelum nie semua bertudung...
yang mama nak kenalkan pown bertudung...
hahahaha...tapi sebanrnya saya suka macam kat atas jugak...heheheheh
sebab taste fird macam FAZURA kan...heheheh...verangankan....
kalo lah dapat FAZURA....wow...biar gewdik...saya tetap suka....

mungkin betul cakap JEJAKA ANGGUN...
jodoh tue dah ditentukan TUHAN...
jadi fird rasa kalo ada jodoh...terima jelah kan...
huhuhu....

siapalah yang nak duk bersanding ngan aku nanti nie???
siapala yang sudi kat aku nie....
wawawawawawa....

p/s:masih menanti puteri raja melamarku...hahahahah.....ada ke???verangan je lar ko....

7 comments:

Duke Luce Dell'amore said...

puteri raja melamar kamu??
ni dh mcm kes Ahmad Albab ni!

smoga bertemu pilihan hati yg sesuai fird!

jim dh kawen,tp nikah je belum..lalalala~

FaizalSulaiman said...

takpe fird.take ur time.ingat sonang ke nak bui makan anak orang?hohohoho

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

boleh tak fird nak ngaku jugakkk...dah banyak kali kawin gak...hahahahhaa

DilOt said...

wahh target kawen 35...??

kalau la dilot...lame nye nak tunggu..

takpela take ur time..dah smpi masa..akhirnya bertemu jua nnt...

thanx follow blog dilot aritu...=)

Kaseh said...

fird..maken fird takmo kawen kan..mesti maken awal fird kawen tuh nati.. tak caya tgk la.. heheh akak doakan yg terbaik utk fird..biar tak bertudung gedik cam fazura tapi ati baik..daripada bertudung litup bagai tapi berhati mucuk... :)

iyllienaz said...

yes..asalkan baek..mcm fazura wlopon gedik, tp tetap cantek n biarla gedik pon..asalkan bahagia..hehe

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

suke fazura?? sama lah.. she's so cute..! lawa.. sume lah.. smoge ketemu yang di cari.. :)