June 24, 2009

keta IMPIAN...

tadi fird nampak keta JAZZ lalu masa nak gi makmal tahap tiga
kat Jabatan Kimia. Ni lah keta impian fird dari dulu lagi. Aritu cakap gan Abah tapi abah kata keta tu tak berbaloi untuk dibeli. Kata Abah baik beli honda City yang baru. tapikan Chico dah pakai City. tapi dah tak nak harap Abah belikan untuk fird. takut menyusahkan je. tapi fird akan usahakan untuk tahun depan. Harap sangat dapat sambung PHD, dan duit tajaan PHD tue boleh guna beli keta. lagipun masih lagi sayang keta Kenari yang Abah bagi kat fird masa degree dulu. Walaupun dah enam kali kemalangan dengan keta tue. Tapi dengan keta itulah fird dapat sgulung ijazah. Sangat berjasa. Awal tahun aritu Mama nak tukarkan keta Myvi untuk fird sebab mama tahu fird suka keta yang kechik-kechik. But, Thnx Mama ngan Abah!! Fird tak nak susahkan Mama ngan Abah. Fird nak beli keta hasil duit fird sendiri k. tapi kalo kata fird beli keta nie pun, keta kenari akan fird simpan atau fird bagi adik fird, Jimmy untuk pakai!!lagipun fird memang sayang sangat keta KENARI NBF5455 itu.....

7 comments:

PrinZeAlfiE said...

kita share kete idaman yg sama!! tp mahal sgt la jazz tu.

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...

that's why abah fird tak kasi..sebab abah kata tak berbaloi..kechik tapi mahal...huhuu..kita kongsi nak?heheheh

ada_hairuni said...

jazz purple ke tu? purple aku punye! ko amik kaler lain. lalala..

PrinZeAlfiE said...

kongsi? ha jimat skit ek!! hehehe

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...

ala..ko ingat ko je ungu...tue warna pink la...aku nak pink..jom kita berjimat prinze...

ada_hairuni said...

saye pun nak kongsi!!! hahaha..

kama said...

nk kongsi jgakkkkk
bole x fifo?

amek kaler ijo la weh
ijo striking fluorescent tu
3batu dh leh cam tu kete ko
hiks~