June 24, 2009

~Berhati-hatilah di Jalan raya~

Petang tadi fird nyaris je nak kena langgar ngan motor besar bukan motor kapcai macam kat atas..ni gambar hiasan je..heheheh....dari jauhla fird nampak motor tue macam laju jer kat belakang melalui cermin kanan keta...tapi fird dah bagi signalla nak kuar ke tengah jalan tue...boleh dia hon dari jauh..wah...jauh lagi kot...bermeter2 jauhnya...takkan buta tak nampak keta fird yang dah kuar muncung kepala keta ke tengah jalan tue..memang kena makila mamat tue..tapi dia tak dengarla..sebabnya keta fird kan tutup tingkapnya...nasib ada "ada" yang mendengar celoteh fird yang sangatla marah...ye lakan..fird nampak dia jauh lagi kot..hen kepala keta kenari fird dah kuar...takkan tak nampak kot...teruk betul....
jadi sekarang nie, kita sendiri kena berhati-hati di jalan raya tau...tak boleh nak harapkan org lain yang berada di atas jalan raya.sebab kadang2 bukan nya salah kitakan..jadi baik berhati2...
p/s:sediakanpayung sebelum hujan, pakai tali keledar sebelum disaman...

4 comments:

ada_hairuni said...

hmm.. tapi kan.. moto tu sgt besar.. saye suke.. hihihi...

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...

jahatnya kawan...

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...
This comment has been removed by the author.
kama said...

moto sape?
apsl aku x tau pon psl hal ni?
ohhh..nk ketepikn aku la tu
msti nora pon lg x tau kn?
hiks