November 3, 2009

~Cinta IBARAT kentut~


cinta IBARAT kentut????
APAKAH????

seorang TEMAN Fird menasihatkan Fird mengenai CINTA...
apa yang menariknya di akhir perbualan kami...
dia memberikan NASIHAT dengan MUKA yang agak TOYA..
dan kata-katanya membuatkan Fird terKEDU....

"Fird, CINTA itu IBARAT kentut, kalo ko tahan je, ko SAKIT. kalo ko lepaskan, ko MALU"

sampai hari ni Fird masih LAMPI...
masih tak faham apa yang dia cuba sampaikan.....
makanya apa pendapat korunk???
boleh bantuin aku nggak???

p/s: Bukankah Cinta itu membenarkan diri kita untuk disakiti dan disayangi???makanya Jangan Bermain CINTA kalo kita suka menyakiti dan susah untuk menyayangi......

8 comments:

saya yang suka menulis - SHAHIRA - said...

lepaskan je dow!!! selambe sudah..protttt!!! pastu buat muke tak besalah sambil besiul-siul..

lalalala..

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

wah mesti kau selalu buat kat org tue kan....dah tak suka...ko main lepaskan je...proot prott prottt kan....

singAsong said...

Aduh...tengah fikir juga apa maksudnya...

Kalau lepaskan, samada berbunyi ataupun berbau...sure malu...

lebih baik senyap2...kita sendiri yang tahu dah kentut atau tidak....maka, takdela malu...

*apa aku merebek ini?

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

ada kawan fird bagi penjelasan sebegini...

kalo lepaskan kentut tue kita malu kan...sebab ada yang tahu kita lepaskan....

so sama macam cinta...kalo kita lepaskan...kita bagitahu pada org yang kita cinta...walaupun malu untuk menyetakannya...kita lepaskan jga...tak la terseksa batin kita....

kalo kita tahan je perasaan tu...kita sendiri sakitkan hati kita....jadi bagitahu je....itu yang dia maksudkan....

p/s:berbelah2 ye kami cerita pasal cinta ibarat kentut nie dalam YM...kahkahkahkah....sgt menarik perbincangan tdi...

google said...

aku BENCINTA!!!.......ARGHH!!!... benci tapi cinta... muwakakakakakaka

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kalo cinta tu dh tak berguna dan hubungan tak dpt diselamatkan lagi buat apa nak simpan???

nanti diri sendiri yg sakit...

kalo kita lepaskan tak semestinya kita akan rasa malu tp lega lagi ada la....

think out of the box..

Duke Luce Dell'amore said...

amboi!kentut ke?asal buruk sgt perbandingannye??hahaha..

pape pun,cinta itu indah dan menyakitkan..

Madam Casper said...

Ada juga yang kata CINTA IBARAT KURAP..MAKIN DI GARU MAKIN SEDAP..