October 28, 2009

KAWAN biar BERIBU, CINTA biar SATU!!!


Wah, seronoknya sebab kawan setia Fird, iaitu LAPPY BLACKIE dah sehat sepenuhnya...pihak HP pown dah tukar LCD skrin baru untuk lappy nie...so,BLACKIE tak sakit lagi...so bleh guna dengan AMAN lorr....

So ADIK SUDIP bukannya nak cerita tentang BLACKIE ok...
tapi nak cerita tentang kawan, teman, sahabat atau seangkatan dengannya...
ORANG kata berkawan biar BERIBU...
BerCINTA biar SATU...ye la takkan nak berkongsi KASIH SAYANG pulakkan...so SATU CUKUP...walau Fird cukup ke satu...hahahah....SATU ok...SAYANG B.....
fird penah juga kehilangan kawan, tapi tak MENGAPA...masih RAMAI lagi kawan yang boleh DISAYANGI dan DIHARGAI...huhu...

AlKISAHnya, nak mengumpat SIKIT.....
meh rapat takut orang seberang duk dengar nanti...
Baru-baru nie kawan Fird kena marah uolzz sebab berkawan dengan kawan orang...wah TERKESIMA!!!!bila pulak konsep kawan a
dalah HARTA HAK MILIK nie...
RATU kah ko, sampai orang lain tak boleh kawan ngan kawan ko kan...
CHOYY!!!takut ADIK SUDIP!!!

Sebelum ni Fird penah mengalami NASIB sebegini...
TAPI apa aku peduli aku nak kawan jugak...WINK
Fird nak gelak jugak, sebabnya konsep kawan adalah TERBUKA...
bermaksud sesiapa pun ada peluang untuk berkawan dengan sesiapa sahaja
TANPA SEKATAN!!!

TAPI kes nie berlainan, katanya KAWAN adalah HAK MILIK MUTLAK....
MUTLAK????MUTLAK uollzzz...
KONSEPnya hanya dia seorang sahaja yang boleh berkawan dengan orang tuew...
GILA ke????Fird tak boleh TERIMA kowt konsep hidup ko ni....
So, SORILa kalo aku tercaras kawan ko dikemudian hari untuk menjadi kawan-kawan ADIK SUDIP ye, maafin guew donkk!!!

makanya FIRD rasa kita kena fahamla dengan FALSAFAH hidup berkawankan....
KAWAN,TEMAN,SAHABAT adalah merupakan rakan yang boleh bersama dengan kita, berkongsi suka duka, buat perkara yang menggembirakan bersama dan macam-macam lagila. tapi konsep KAWAN pulak terbahagi kepada dua KAWAN RAPAT atau KAWAN BIASA-BIASA aja...so korunk mesti faham apa yang Fird maksudkan....so,BUMI kita luas maka kita boleh kawan dengan siapa sahaja yang kita suka untuk berkongsi segala rasa yang kita ada dengan merekakan....
so tiada konsep RAMPASAN disini yerrr.....
lainlah KONSEP SKANDAL kan....nak rampas-rampaslah
sebabnya selalu akan bersuka ria then BLAH....
kemudian suka ria kembali....
kahkahkahkahkah.....
makanya KONSEP SKANDAL=SUKA RIA oke....hahahaha
erhhh merepek apakah ini FIRD!!!
sudah ADIK SUDIP!!!!

Fird serius banyak kawan....
dari UTARA, seberang laut CHINA selatan, kat luar malaysia....
ramai OK....
diaorang dah Fird anggap macam keluarga.....
dan Fird sangat berterima kasih dengan mereka....
sangat menghargai masa Fird dengan mereka...
Fird ada banyak kumpulan kawan yerr,,,,yang dibahagikan kepada lima geng!!!

FIRST: Geng Karib okey.....ISTA,hairi,ASK,matt,jaja,ZIZI,eta,FIRUZ,irfan,RITA,a.daniel dan ada beberapa lagi yer....mereka adalah rakan yang sangat BAIK...luar dalam hidup FIRD mereka tahu,kami juga selalu berkongsi suka duka bersama...So Fird sangat menghargai setiap detik masa Fird dengan mereka...

KEDUA:GENG Sedut.....NORA,KAMA dan ADA....geng nie kami BEREMPAT sahaja...dulu TUJUH kini hanya EMPAT yang bertahan...mereka rakan-rakan MASTER of BIOTECHNOLOGY....projek kami sama....dari awal semester mereka bertigalah RATU-RATU yang senantiasa bersama Fird dalam usaha menghabiskan MASTER kami...

THIRD:GENG Wan.....Wan OK!!!!LAST CALL WAN.....namanya sahaja membuatkan Fird ingin mendekatinya...perkenalan kami bermula dari FB. akhirnya kami TEMAN tapi MESRA. melalui wan Fird kenal Achu dan Amal....Achu sangat baik dan perwatakannya seakan2 abang Fird, ceria je...Amal pula macam kanak-kanak riang,suka BIBIR amal...OPPSS...diaorg memang BEST....melalui WAN, Fird mengenali ramai teman2 sepeti Mira,MAKSu, JAck, Banod,FIFI, Arm,FINA,Ewan, SHAM,Yana,SHAHNAz, Mir,Louie dan ramai lagila....sangat ramai....thanx WAN n rakan2....sangat best bila bersama kamu semua...konsepnya pun tiada hak milik ok...boleh kawan dengan SEMUA....

KEEMPAT:GENG dayasari....nie termasuk TEAM Menari...senior, junior kat KOlej KEDIAMAN KELIMA(dayasari)...korunk memang BEST...ramai ok kawan2 yang Fird ada dekat kolej nie....sangat RAMAI.....

KELIMA:GENG Alam MAYA...sangat ramai yerr dri BLOG,FB,TAGGED,MYSPACE,YM,FRIENDSTER,PR......contohnya az, APID, SHIRA,ZUA(bru je kenal2),EJAY,Safi, Arman, JAy jay,SHin...wah ramai lar....tak tertulis nama mereka....mereka nie semua menceriakan hidup Fird kala Fird seorang DIRI dengan ditemani BLACKIE dan WIFI....

makanya disini FIRD TEKANkan...kita BOLEH kawan seramai yang mungkin....
sesiapa sahaja.....tapi pilihla ye...jangan main CEKUp jer...heheheh....
So, janganla jadikan KAWAN itu sesuatu yang hanya ekau sorang je yang boleh berkawan....orang lain pon nak kawan gak...

p/s:KAWAN biar BERIBU mahupun BERJUTA, CINTA biar SATu.....SAYANG B!!!!!biar fird penah hilang DUA KAWAN(terlalu sayang)...tapi tak mengapa sebab lagi ramai YANG DATANG untuk jadi kawan....tak luak title kawan ko dengan aku!!!!

7 comments:

wan khairy said...

suka geng 3!!! geng wan tue... byk nama terlepas tue.. tp gak pa" kwn ku mmg ramai... kwn la slagik kita bisa berkwn.. buat apa cari musuh kan? konsepnya kamu baik, kita kwn.. kamu jahat, kita jauhi... wink. setakat nich kamu sgt baik.... untung punya kwn cam ni.

Duke Luce Dell'amore said...

AGREE ngan konsep kwn beribu,cinta biar satu..

mmg tu yg jim amalkn..dan jim jgk jenis memilih kwn...bkn atas paras rupa tp berdasarkn sikap & rs hormat..
klu ade yg poyo or blagak,sorry to say,pndang sblh mata pun xmau!
yg gedik plak leh wat jim jijik..huhuhu..

pape pun,i love my life..xramai kwn pun,yg penting family sentiasa ade bersama..

zua the great said...

tul jim..yang penting famili..tapi nk jgk kwn sbb famili jauh..apa2 kwn yg pertama membantu..hehe..

zua kwn alam maya ek..kelazzzzz..ase cam maya karin la plak..hikhik

kawan memang universal..so buat la apa pon ngan kawan,jgn langgar batasan berkwn sudah la..

ada istilah caras ke lam kamus persahabatan???

hmmm dunia2..penuh pancaroba

ada_hairuni said...

Baru je nak sound sebab x nmpak pic aku dlm ramai2 tu.. ade pon. x jadi sound lah ye Adik Sudip! hehehe.

thanks coz Geng Sedut masuk list. I love the SEDUTers..!!

Cheh. Blogspot mencarutkan aku. Word verification utk komen ini ialah "phrot". busukkkkkk!!!!!!

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

thnx wan, wan pown sgt baik ngan fird...untung dapat kenal wan dan rakan-rakan...sangat terBAEKKK!!!!

JIM,sokong kenyataan Jim jugak...Jim pun salah sorang teman blogger yang fird rasa baik sangat.....yg penting jaga family kita kan...kawan2 fird pon fird anggap mcm family...

ZUA, akak terkesima nie...cmne nie....thnx zua sudi lawat...nanti i dtg penang...kita hang out...i nak tempat untuk berteduh je kalo kat sana nanti...semangat nak kumpul ramai2 nie...

ada:ambik ko...ko gelakkan ries lee kan sebab "burit"...ko kena balik...ko kena tulah sebab tak tengok muka ko betul2 kat gambar aku...hahahahah..

Apapun saya sayang kawan2 saya termasuk B saya....

saya yang suka menulis - SHAHIRA - said...

aha..yes..statement ni betol. kawan tu universal oke. kwn2 i, kwn2 u jugak kalau bertemu kan

aha me also ade geng like urs. bestfren, i nyer geng stadi grup yg masih rapat smpai skang, dan geng alam maya jugak =)

kite berkawan dgn yg sudi. kalau tak sudi, tak kan nak paksa kan. yg pnting, kalau kita hormat dan syg kawan kita, kita akan dapat balasan yg sama..konsepnye hormat, ikhlas dan sayang =)

cheers!!

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

makanya...
KONSEP KENA JELAS yerrrr...
jangan BODOHkan KONSEP prinsip HIDUP ada....
tak kemana yer....